„Slika Dorijana Greja“ – Oskar Vajld

„Vi ste slikari čudni ljudi! Činite sve na svetu da biste stekli slavu, a čim je steknete kao da želite da je odbacite. To vam je glupo, jer od slika dorijana greja...toga da se o nekome govori, na svetu postoji samo jedna gora stvar, a to je da se o nekome ne govori.“

„Ali lepota, stvarna lepota prestaje tamo gde produhovljeni izraz počinje.“

„U trenutku kada čovek sedne da razmišlja, on se sav pretvara u nos, ili čelo, ili u nešto što je isto tako grozno. Pogledaj samo ljude koji su postigli uspeh u nekim naučnim profesijama. Kako su izrazito ružni! Sveštena lica su, razume se, izuzetak. Ali u crkvi se ništa i ne misli. Biskup i u 80 god. propoveda isto ono što je naučio kada je bio dečak od 18 godina i sasvim je prirodno što on uvek izgleda savršeno zanosno.“

„Sve volim da držim u tajnosti. Izgleda da je to jedino što nam savremeni život može načiniti tajanstvenim ili čudesnim. Najobičnija stvar je divna samo ako je prikrijemo. Kada odlazim iz grada, nikad ne kažem svojima kuda idem. Ako bih to rekao, izgubio bih svako zadovoljstvo. Možda je to glupa navika, ali mi se čini da ona na neki način unosi dosta romantike u naš život.“

„Jedina draž braka je u tome što prevara postane apsolutno neophodna sa obe strane. Nikada ne znam gde mi je žena, a moja žena nikada ne zna šta ja radim. Kada se vidimo – a povremeno se viđamo, kad zajedno izlazimo na večeru… – sa najozbiljnijim izrazima pričamo jedno drugome najbesmislenije priče. Moja žena je vrlo vešta u tome – u stvari, mnogo veštija od mene… A kada me uhvati u laži, uopte mi ne pravi scenu. Ponekad zaželim da to učini, ali me ona samo ismeje.“

„Uveran sam da si zaista dobar suprug, ali se samo stidiš sopstvenih vrlina. Neobičan si ti čovek. Nikada ne govoriš ništa moralno, ali nikada i ne činiš ništa rđavo. Tvoj cinizam je prosto jedna poza.“

„Svaki portret koji se slika s osećanjem, portret je umetnika, a ne modela. Model je samo povod, puka slučajnost. On nije ovo što slikar otkriva; na obojenom platnu slikar pre otkriva samoga sebe. Plašim se da sam na ovoj slici odao tajnu svoje sopstvene duše, a to je razlog zbog koga je ja neću izlagati.“

„Uplašio sam se i okrenuo se da napustim sobu. Na to me nije nagnala savest već neka vrsta kukavičluka. Ne ponosim se time što sam pokušao da pobegnem. „Savest i kukavičluk, Bejzile, u stvari su isto. Savest je marka firme. To je sve.“ …A možda je to bila gordost, jer ja sam nekada bio veoma gord.“

„Prijatelje biram po lepoti, poznanike po njihovom dobrom karakteru, a neprijatelje po njihovoj pameti. U izboru svojih neprijatelja čovek ne može da bude dovoljno pažljiv. Nema ni jednog ko bi bio glupak. Sve su to ljudi izvesne intelektualne snage i, prema tome, svi me oni cene. Zar nisam sujetan? Mislim da sam prilično sujetan.“

„Ali i najhrabriji među nama plaši se samoga sebe. Samoodricanje koje upropašćava naše živote tragičan je za ostatak samounakažavanja divljaka. Odrcanja nam donose kaznu.“

„Svaki nagon koji nastojimo da ugušimo, truje nas i muči nam dušu. Telo samo jednom zgreši, i time je sa grehom završeno, jer je čin jedna vrsta očišćenja. Onda nam jedino ostaje sećanje na zadovoljstvo, ili slast kajanja.“

„Odolećemo nekom iskušenju samo ako mu se predamo. Ako mu se odupiremo, naša će se duša razboleti od čežnje za stvarima koje je sebi zabranila, od želje za onim što su njeni čudovišni zakoni učinili čudovišnim i nezakonitim.“

„Verni ljudi poznaju samo trivijalnu stranu ljubavi; jedino neverni saznaju ljubavne tragedije.“

Vi ste isuviše lepi da biste se bavili filantropskim radom, gospodine Grej – isuviše lepi.“

„Strah od društva, a to je osnova morala, strah od Boga, a to je tajna religije – te dve stvari nama upravljaju.“

„Ništa ne može da izleči dušu osim čula, baš kao što ništa ne može da izleči čula osim duše.“

„Kakvu galamu ljudi dižu oko vernosti! Mladi ljudi žele da budu verni, a nisu; stari ljudi žele da budu ne verni, a ne mogu – i to je sve što se o  tome može reći.“

„Oprost od grehova daje nam ispovest, ne sveštenik.“

„Žene, nažalost, cene okrutnost, onu iskrenu okrutnost, više od bilo čega. One imaju izuzetno primitivne instinkte. Mi smo ih emancipovali, ali one svejedno ostaju robinje koje traže gospodare. One vole da njima neko vlada.“

„I sve je to bilo onako kakva umetnost treba da bude, nesvesno, idealno i daleko.“

„Možda čovek ne bi nikada smeo da divljenje pretoči u reč.“

„Uvek je izgledao kao čovek koji se držao daleko od sveta da ne bi bio uprljan.“

„Greh je stvar koja se ispisuje na čovekovom licu. Ne može da se sakrije. Ljudi ponekad pričaju o skrivenim porocima. Takvo nešto ne postoji. Ako neki nesrećnik ima porok, on se ocrtava u linijama njegovih usana, u spuštenosti očnih kapaka, u gestikulaciji…“

„Svako od nas u sebi ima Raj i Pakao, Bejzile.“

„Ali mladost se smeši bez ikakvog razloga. To je jedna od njenih najvećih draži.“

„Definisati znači ograničiti.“

„Svaki put kad neko voli je jedini put. Različitost objekta ne menja jedinstvenost strasti. Nego je samo pojačava. U životu možemo u najboljem slučaju da imamo samo jedno veliko iskustvo, a tajna života je u tome da to iskustvo ponavljamo što češće.“

„Kako samo žene vole da rade opasne stvari. To je jedna od njihovih osobina kojoj se najviše divim.“

„Saznanje bi bilo fatalno. Neizvesnost očarava čoveka. U magli su stvari divne.“

„Civilizacija se ne postiže lako. Postoje samo dva načina na koje je čovek može dostići. Jedan je da bude kulturan, a drugi da bude pokvaren. Ljudi na selu nemaju priliku ni za jedno ni za drugo, pa ne napreduju.“


		

Quote

1 komentar (+dodajte svoj?)

  1. DraganJe
    Jan 18, 2013 @ 14:05:25

    `U magli su stvari divne.`
    Da.

    Sviđa mi se

    Odgovor

Ostavite odgovor

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Pridružite se 76 drugih pratioca

Autor

about.me/ivana.anavi

about.me/ivana.anavi

Follow moje knjige on WordPress.com

Follow me on facebook

