„Pesme“ – Vladislav Petković Dis

TREĆA PESMA

Vladislav Petkovic Dis - PESME

Nema više dana, ni noći, ni stvari,

Gde ne vidim tebe, tvoj usamljen lik

I pogled što mirno ni za čim ne mari.

 

Svako jutro, veče, tišina i krik

Donese mi tajnu koju nosiš sama;

I dok nebo, zemlja, sam tičiji klik

 

Pričaju o nadi što ti krije tama,

Javljaju se misli, gde si uvek ti;

Misli, i još borba s nebom i željama.

 

Otići će borba. I doći će sni

I ljubav i radost pod tvoja okrilja,

Moj zavičaj nege, gde mi odmor spi.

 

Još nam duše mogu da drhte od milja,

Lepote, što pruža daljina i san;

Da se zaboravi i život bez cilja,

 

I kuća pod nebom – ovaj stari stan,

I bol koji živi, nemo sreću skriva,

Kao suton sunce, kao zvezdu dan.

 

Još nemamo snage da se lepo sniva,

Pokreta za šapat i poljupca glas,

I strasti, u kojoj zagrljaj počiva.

 

Još nam srca kriju izmirenje, spas

I ljubav što prašta i jade odnosi

Ko proleće zimu, kao mir talas.

 

I dok ruke srećne stanuju u kosi,

I dok glava sanja uz lice i grud,

Mi nećemo čuti vetar što sve nosi.

 

Tako ćemo proći ovaj život hud.

I pogledom katkad, kao cvet u rosi,

Gledaćemo suton što osvaja svud.

 * * *

NIRVANAVladislav Petkovic Dis

Noćas su me pohodili mrtvi,

Nova groblja i vekovi stari;

Prilazili k meni kao žrtvi,

Kao boji prolaznosti stvari.

 

Noćas su me pohodila mora,

Sva usahla, bez vala i pene,

Mrtav vetar duvao je s gora,

Trudio se svemir da pokrene.

 

Noćas me je pohodila sreća

Mrtvih duša,  i san mrtve ruže,

Noćas bila sva mrtva proleća;

I mirisi mrtvi svuda kruže.

 

Noćas ljubav dolazila k meni,

Mrtva ljubav iz sviju vremena,

Zaljubljeni, smrću zagrljeni,

Pod poljupcem mrtvih uspomena

 

I sve što je postojalo ikad,

Svoju senku sve što imađaše,

Sve što više javiti se nikad,

Nikad neće – k meni dođaše

 

Tu su bili umrli oblaci,

Mrtvo vreme s istorijom dana,

Tu su bili poginuli zraci:

Svu selenu pritisne nirvana.

 

I nirvana imala je tada

Pogled koji nema ljudsko oko:

Bez oblaka, bez sreće, bez jada,

Pogled mrtav i prazan duboko.

 

I taj pogled, ko kam da je neki.

Padao je na mene i snove,

Na budućnost, na prostor daleki.

Na ideje, i sve misli nove.

 

Noćas su me pohodili mrtvi,

Nova groblja i vekovi stari;

Prilazili k meni kao žrtvi,

Kao boji prolaznosti stvari.

Quote

Ostavite odgovor

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Pridružite se 76 drugih pratioca

Autor

about.me/ivana.anavi

about.me/ivana.anavi

Follow moje knjige on WordPress.com

Follow me on facebook

